La vie est belle

La vie est belle

torsdag 21 januari 2016

Uppdatering

Det här med struktur åter igen. Jag hade min morgonlektion och sen köpte jag mig en kaffe (!!) och gick in i salen igen och såg fram emot min EU lektion. Tyckte att det var lite konstigt att det bara var jag och en till där inne när lektion skulle ha börjat. Det visar sig att varannan vecka är lektionen på torsdagar och varannan vecka på tisdagar. Kruxet här är att utbytesstudenter har obligatorisk franskalektion på tisdagar så det betyder att jag kommer missa hälften av kursens lektioner. Men hoppa av då? Tyvärr inte möjligt, för anmälan stängde den 18e januari. DET däremot är de väldigt noga med. Inga får hoppa av kurser eller börja några nya. Hur kunde det bli såhär? Vi som är studenter genom Erasmus har en egen koordinator och allt sker separat från de franska elevernas skolgång. Så de franska eleverna verkar få rätt uppdateringar, rätt scheman och en fungerande skolkalender, medan vi från Erasmus inte har det, uppenbarligen. 

Det finns massor av bra saker här, men dagar som denna är då jag märker hur stor skillnad det är på struktur och struktur. 

Bra saker: 
Kopiera papper kostar 0,02 euro.
Kaffet kostar 0,40 euro. 
Ett årskort på spårvagnen 180 euro. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar