La vie est belle

La vie est belle

torsdag 7 januari 2016

SERIER

Att ha gått från tre extrajobb plus plugg, till bara plugg har definitivt gett mig mer tid över haha. Känns fortfarande lite ovant, men det är så nyttigt för mig! Jag har nu därför haft tid att börja kolla serier. Och ja, det kan bli riktiga seriemaraton ibland här hemma. Jag och Pierre kör varannan serie och det är tur, för vissa serier hade jag inte börjat kolla på om det var för honom! Detta är fem serier som vi underhållit oss med sen i våras.

SUITS - Min ABSOLUTA favorit! Funderar på om jag ska kolla om alla säsongerna bara för att.. Serien är så inspirerande och den är så bra gjord. Geniala dialoger, rappa repliker och musiken till scenerna är bara så perfekt. Denna såg vi i våras och det är första gången jag har suttit uppe mitt i natten för att vänta på att den skulle släppas från USA. Haha. 

SCANDAL - Har börjat på den, inte helt såld än. Har bara sett de första avsnitten men tycker att det händer jättemycket hela tiden, vilket känns lite jobbigt i början när du inte fått chansen att komma in i serien än. 

HOUSE OF CARDS - Seg start, men sen blev den bättre! Inte en av de bästa serierna dock. Men tycker ändå att den är sevärd. 

VIKINGS - Den senaste serien vi avslutade. Den här serien har jag dragit ut på för har inte tyckt att det var min grej, men Pierre övertalade mig till slut och det visade sig att den var väldigt bra! Den är lite speciell, men jag tycker om det! Dessutom är den väldigt utbildande då det handlar om vikingarna, så helt plötsligt fick jag lite svensk historia på köpet ;-)

SENSE8 - Detta är en serie från Netflix. Väldigt skum! Vi höll på att slå av den efter de första avsnitten, men det gjorde vi inte och det var sån tur! Den är väldigt psykologisk och skum, men får en att häpnas hela tiden. Passar långt ifrån alla skulle jag dock säga. Det är en Waskowski brothers production, vad betyder det då? Jo, helt fantastiska scener med magisk musik. Det är så välkomponerat. En av mina absoluta filmfavoritscener kommer från denna serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar