La vie est belle

La vie est belle

fredag 8 januari 2016

Frukost Paris

Frukost i Frankrike är himmelsk. Dock är det tur att jag har lärt mig dricka café au lait. annars hade det varit ganska tråkigt för mig haha. Innan jag flyttade till Frankrike åt jag aldrig vitt bröd, eller knappt mjukt bröd för den delen. Men nu äter vi baguetter hela tiden! Vi ska försöka dra ned lite på baguetter och fokusera på helgfrukosten istället haha. Vi har ett gudomligt bageri runt hörnet där vi bor, där vi springer ner hela tiden för att köpa baguetter, pain au raisin, croissanter, chocolatiner och andra godsaker. Perfekt att träna på franskan när man står där och småpratar lite. Frukosten som ni ser nedan är från vårt frukostställe i Paris. Vi hittade detta ställe och gick dit de resterande dagarna vi var där. Det låg också i Porte Maillot (fem minuter från Triumfbågen och fem minuter från vår buss, så det är perfekt!). Papperstidning, åh vad jag saknat det!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar