La vie est belle

La vie est belle

tisdag 17 november 2015

#PrayforParis

På fredagen flanerade jag och Pierre runt i Bordeaux och njöt av atmosfären. Människor skrattade, kramades och avnjöt en espresso på närmsta café. Efter någon timmes promenad, kikandes lite i affärer satt vi oss på ett café, jag beställde en kaffe latté och satt bredvid min man. Här i Frankrike sitter man bredvid varandra och äter eller fikar på uteserveringarna, på så sätt kan man mysa och vara nära varandra - jag älskar det! Så mycket kärlek på uteserveringen och människorna som gick förbi var glada, det var fredag och det var en lite småregning men varm dag.

På kvällen går jag och lägger mig tidigt på grund av hemsk huvudvärk. När jag vaknar upp på lördagsmorgonen blinkar mobilen och flera meddelanden väntar på mig. Det första meddelandet lyder: "Är du okej? Hör av dig! <3" och resten av meddelandena lyder likadant. Jag ser frågande på Pierre och han säger "Det var ett terrordåd i Paris igår kväll". Det kan inte beskrivas med ord hur ledsamt det är med denna hemska händelse. Världen känns lite otryggare nu än för två veckor sen när vi flanerade på gatorna i Paris. Love will conquer all, #prayforparis




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar