La vie est belle

La vie est belle

måndag 21 december 2015

Julfilmer

Här kommer en liten julfilmsrecension: Max +++++

Elf: +, tyckte inte alls om denna trots alla bra recensioner den fått..


Santa Clause: +++, väldigt mysig film!


Santa Clause 2: ++, som vanligt är uppföljaren inte lika bra, men fortfarande bra!


Santa Clause 3: ++, samma här!


Home alone: +++, tycker denna är väldigt bra, en klassiker helt klart!


Die Hard: +++, ja den räknas faktiskt som en julfilm, tro det eller ej... Men jag tycker om den!


Klappjakten: ++++, Arnold Schwarzenger i en julfilm? Ja, det funkar väldigt bra faktiskt och jag tycker filmen är så härlig och rolig.


Miraklet i New York: +++, en äldre film som är väldigt mysig. Första gången jag såg den i år och den hamnar helt klart på topplistan.


Love Actually: +++++, BÄSTA! Älskar verkligen denna filmen!


The Holiday: +++++, FULLTRÄFF!


Ikväll ska vi på Star Wars bio, men imorgon blir det nog Tomten är far till alla barnen. Ju närmre jul vi kommer desto "säkrare kort" har vi kört (även fast Tomten är far till alla barnen inte direkt hamnar på min topplista), så som Love Actually och The Holiday, om man slår på dem så är man garanterad en trevlig filmstund. Sen har vi sparat Grinchen och Ett päron till farsa till julafton (min ABSOLUTA favoritfilm på julen!).


Sen har vi även kört stenhårt på julkalendern i år. Jag tycker inte alls att den är julig, antar att sista avsnittet kommer spelas på julafton. Tycker att det vore ett bra och lärorikt barnprogram, men inte som julkalender... Den får ++ bara för Lottas och Eriks sarkastiska vuxenhumor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar